Service
Heeft u een vraag?
Kijk eerst even bij onze veelgestelde vragen, de kans is groot dat uw vraag daar al beantwoord wordt.
Staat uw vraag er niet tussen?
Vul dan ons contactformulier onderaan de pagina in. We doen ons best om binnen 1 werkdag te reageren.
Chatten kan ook via de live chat op werkdagen tussen 9:00 en 17:00.
Is het dringend of liever bellen?
Dan kunt u ons bereiken via +31 (0)76 700 2490. Als we niet in de gelegenheid zijn om op te nemen, laat dan gerust een voicemail achter.
Bestellen
Veelgestelde vragenJe plaatst eenvoudig een bestelling door je favoriete wijnen toe te voegen aan je winkelmandje en af te rekenen via onze beveiligde check-out. Na je bestellingontvang je direct een bevestiging per e-mail.
Neem zo snel mogelijk contact met ons op. ls je bestelling nog niet is verzonden, kunnen we deze vaak nog aanpassen of annuleren.
Ja, dat kan. Je kunt je bestelling afhalen in ons wijnmagazijn in Breda. Kies deze optie tijdens het afrekenen, dan zetten wij de wijnen voor je klaar.
Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling klaarstaat.
Nee, we hebben geen fysieke winkel. Wel kun je wijnen afhalen in ons magazijn in Breda. Deze optie kun je kiezen in de check-out omgeving.
Neem gerust contact met ons op. We kunnen je mogelijk een alternatief aanbieden of laten weten wanneer de wijn weer beschikbaar is.
Ons team van wijnspecialisten helpt je graag verder. Neem gerust contact met ons op voor persoonlijk advies.
Betalen
Veelgestelde vragenWij accepteren veilige betaalmethoden zoals iDEAL, Bancontact, Apple Pay, Google Pay, creditcard (Visa, MasterCard, Maestro, UnionPay, Shop Pay, American Express) en PayPal.
Je kunt je kortingscode invoeren tijdens het afrekenen. In de check-out vul je de code in bij het veld ‘kortingscode’. De korting wordt direct verrekend met het totaalbedrag van je bestelling.
Verzending & Levering
Veelgestelde vragenBij bestellingen vanaf €75 of 12 flessen is de bezorging gratis. Onder dat bedrag rekenen we €6,95 verzendkosten.
Avondbezorging is mogelijk tegen een toeslag van €1,95. Dit geldt voor zowel Nederland als België.
Bestel je op een werkdag vóór 15:00 uur? Dan heb je je wijn meestal de volgende dag in huis, zowel in Nederland als België. Tijdens drukke periodes kan de bezorging iets langer duren wegens drukte bij PostNL.
Op dit moment is het nog niet mogelijk om standaard een bezorgmoment te kiezen. Je kunt je voorkeur wel aangeven bij het afrekenen, we proberen er dan zoveel mogelijk rekening mee te houden. Instructies voor de bezorger zijn in het opmerkingenveld niet van toepassing.
Liever ‘s avonds geleverd? Dat kan! Tegen een toeslag van €1,95 bezorgt PostNL maandag t/m vrijdag tussen 17.30 en 22.30. Helaas niet mogelijk in het weekend.
Ja, in sommige gevallen leveren we ook naar andere EU-landen. Neem even contact met ons op voor de mogelijkheden en bijbehorende verzendkosten.
Retourneren & klachten
Veelgestelde vragenJa, ongeopende flessen kun je binnen 14 dagen retourneren, mits ze in goede staat verkeren. Neem vooraf contact met ons op voor de retourinstructies.
Stuur ons een foto van de beschadiging. We zorgen dan snel voor een passende oplossing.
Is er iets misgegaan? Vervelend om te horen. Laat het ons weten via het contactformulier of per e-mail. We reageren doorgaans binnen één werkdag. Zodat we het passend en snel kunnen oplossen.
Bestellingen via Vivino
Veelgestelde vragen
Bestellingen die via Vivino worden geplaatst en betaald, worden automatisch in ons systeem verwerkt. Voor vragen of wijzigingen zoals een adreswijziging, retour of terugbetaling is Vivino het eerste aanspreekpunt. Neem daarom met hen contact op. Ook bij schade of een vermist pakket kun je het beste bij Vivino terecht. Omdat de betaling via Vivino verloopt, kunnen zij je het beste ondersteunen. Uiteraard denken wij graag met je mee als we iets voor je kunnen betekenen.
De prijzen op Vivino kunnen afwijken van die op onze webshop. Dit komt door factoren zoals Vivino-kortingen, verzendkosten of platformkosten. Waar je ook bestelt: je ontvangt altijd dezelfde kwaliteitswijnen en zorgvuldige verzending. We proberen de prijzen altijd te matchen, mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact met ons op.
Nee, bestellingen via Vivino en onze eigen webshop worden afzonderlijk verwerkt en verzonden. Het is dus niet mogelijk om producten te combineren in één levering of betaling.
Abonnementen & wijnboxen
Veelgestelde vragenZeker! Als lid van de Vrienden van Vanouds Wijnclub ontvang je 4 keer per jaar een seizoensgebonden wijnbox. Daarnaast krijg je een persoonlijke kortingscode waarmee je altijd 10% korting krijgt op je bestellingen. Bekijk alle voordelen op onze website via de link.
De inhoud is altijd anders! Elke box bevat 6 of 12 flessen wijn, een mix van wit, rood, rosé en mousserend. Denk aan nieuwe ontdekkingen, restpartijen of flessen
met lichte etiketbeschadigingen. De mysterybox is beschikbaar voor bezorging én afhaling. Laat je verrassen!